Arama They Didn't

12:16 am - 02/23/2012

AKB48's Sashihara Rino to release debut single on Aki-p's birthday,



May 2nd, 2012.
Sashihara Rino Debut Single
Sore Demo Suki da yo
それでも好きだよ


There are four types, and pre-orders are up!! Anticipate the covers and the rest of the tracklist + dvd!! It's also the ending theme of her short drama Muse no Kagami

if you haven't seen the song yet, here it is

 
source : 1 2 3

dont get why the release date is so far away and they are already milking the song + her drama. but GOOD SONG :)!!
choujiru 23rd-Feb-2012 12:30 pm (UTC)
her brother works at my school and daaaayum is he hot
funkaliciousss 23rd-Feb-2012 02:08 pm (UTC)
omg pics!!!!
rebirthreborn 23rd-Feb-2012 12:44 pm (UTC)
dont get why the release date is so far away

The only reason I can think of is so that her popularity will rise and people will vote for her for the next senbatsu election, considering the release of AKB's 'vote for your oshimen' single will be released around that period. It's a strategy really.

So I assume some week around May will be the release of the Army48 chain and milking fans' money too
funkaliciousss 23rd-Feb-2012 02:10 pm (UTC)
omg i hope not. i really want her out of media senbatsu. she's the most basic. i want chiyuu back.
rebirthreborn 23rd-Feb-2012 03:00 pm (UTC)
Yeah, but seeing her being pushed at to be part of the media senbatsu (Selection 6), I'm not surprised if she suddenly ranks very high. I hope not. Her solo song is just too... idk, just doesn't seemed right.

I just wish this year's election would be purely AKB-based i.e no SKE, NMB or HKT members in it coz I feel sorry for the undergirls that worked hard under AKB.
funkaliciousss 23rd-Feb-2012 03:13 pm (UTC)
omg i totally wouldn't mind if they keep it AKB only. I love sayanee alot but i'm afraid of her breaking into senbatsu and possibly kicking queen sayaka out. that would be tragic. :(
kazu_kumaguro 24th-Feb-2012 05:38 pm (UTC)
I hope she'll kick Mochi or Yui instead
funkaliciousss 25th-Feb-2012 02:50 am (UTC)
yui ideally.
michiyo1609 23rd-Feb-2012 04:23 pm (UTC)
yeah, me too. I do really miss chiyuu. She deserves more promotion :((

I dont like Sasshi at all, btw -___-
funkaliciousss 24th-Feb-2012 12:39 am (UTC)
hopefully chiyuu recovers from her illness? or is she ok already?

i didn't like sasshi at first but since she plays the trombone, i'm ok with her now but i still prefer like 10 other members.
kazu_kumaguro 24th-Feb-2012 05:39 pm (UTC)
Sashiko > Kasai tbh
I've heard some stuffs from her own fan
funkaliciousss 25th-Feb-2012 02:50 am (UTC)
stuff like?
kazu_kumaguro 25th-Feb-2012 03:38 pm (UTC)
not being professional enough (late for handshake because of sleeping, not updating her blog/twitter/whatever account often enough), she might be tired, but not as busy as other members?
I mean she is appealing and all (though not really for me), but her endurance isn't as strong as most of the top members or sth like that.
idk if she has improved from last time her fan told me though.
funkaliciousss 25th-Feb-2012 03:44 pm (UTC)
wow ok it sounds kinda trivial but i guess i can understand why it is important to some people. maybe it's cause she's sick?
kazu_kumaguro 25th-Feb-2012 03:56 pm (UTC)
she was really sick last time, that's why I said I'm not sure about now.

another reason of her downfall (or not really, but kinda), is that the manager who used to manage her and tomochin now is managing tomochin only, and her new manager is kinda... less determined?

she isn't really my favorite tbh, I used to think that she is ugly (and unbearable with her 'cute' voice which is obviously fake thanks god she has become better now and all) and she is just unappealing for me.
I think Kasai is the type who is more popular with males (or used to)?
meanwhile, Sashiko, despite being average in term of appearance just has this stupid and friendly image that makes you feel that she is the kind of girl that you would get along with and unconsciously support her as friends, I think she has the right image that AKB is currently trying to archive (because they already win the hearts of wotas, they only have to secure a place in general public's heart).
that's why, imo, Sashiko is pushed quite hard (beside the fact that she is Akipi's oshi).

Akipi once said that AKB is suppose to be an imperfect group with average talent with girls who are like your classmates (or someone reachable?) that are progressing?
I think Sashiko is just like that.
funkaliciousss 25th-Feb-2012 04:40 pm (UTC)
o wow thanks for all these insightful comments!

tomotomo had the same manager, no wonder they did so many things together in the past. i think they were a pretty good pairing.

o well, i do agree with you about sashi's appeal and her suitability for AKB's brand but i just prefer chiyuu as i find her alot more interesting.
doujoushin 23rd-Feb-2012 12:52 pm (UTC)
I like this girl. And I loved her performance of Dear J.
But what the hell is shit shit.
funkaliciousss 23rd-Feb-2012 02:14 pm (UTC)
watching all these solo performances made me realize how silly and annoying it is for you to act all cutesy without a mass of people around you. also, i would like sasshi alot more if she went for a sexier direction.
yunizhamasaki 23rd-Feb-2012 02:31 pm (UTC)
The release on May. What month is now? FEBRUARY? Isn't it too early?
rebirthreborn 23rd-Feb-2012 03:08 pm (UTC)
Naah.. I've seen other bands announcing their future releases half a year before it was actually being released so I don't think it's consider 'early'. Plus, for her to announce this early prolly means there'll be a lot of promo for her debut (or not).
sheda_kun 23rd-Feb-2012 07:27 pm (UTC)
This better don't sell well.
It's been a long time since I last watched a performance where both the song and the performer were all like shit!

Why need to act cute (with suuper short skirt dancing n jumping in front of old man) while you're actually....not at all??????
kazu_kumaguro 24th-Feb-2012 05:39 pm (UTC)
wow
mcaurxis 23rd-Feb-2012 07:33 pm (UTC)
i love sasshi but girl can't sing
tsumi_riina717 24th-Feb-2012 01:18 am (UTC)
MTE. she can't sing for shit even though i love her.
kazu_kumaguro 24th-Feb-2012 05:40 pm (UTC)
lolol +1
I was expecting a gag single tbh
This page was loaded Oct 31st 2014, 11:46 pm GMT.