Arama They Didn't

12:52 pm - 01/18/2013

Square Enix Poll: Favorite Female Final Fantasy Character

The Japanese game developer Square Enix posted the results on Thursday for a poll for fans' favorite female character from the company's Final Fantasy franchise. The poll was held on Square Enix's Final Fantasy 25th anniversary commemoration forums. Forum members could vote for one character only, and if they voted for more than one character, only the first vote counted.






lightning



RankCharacterTitle
1LightningFinal Fantasy XIII
2AerithFinal Fantasy VII
3YunaFinal Fantasy X
4TifaFinal Fantasy VII
5CelesFinal Fantasy VI
6Tina (Terra)Final Fantasy VI
7SerahFinal Fantasy XIII
8GarnetFinal Fantasy IX
8FarisFinal Fantasy V
10RinoaFinal Fantasy VIII
10RydiaFinal Fantasy IV
12SelphieFinal Fantasy VIII
13RikkuFinal Fantasy X
14BeatrixFinal Fantasy IX
14YuffieFinal Fantasy VII
16AsheFinal Fantasy XII
17RosaFinal Fantasy IV
17EikoFinal Fantasy IX
17AgriasFinal Fantasy Tactics



Square Enix noted that Lightning had won the poll above Aerith by a narrow margin.




my favs didn't make it.. >_<
tumblr_m8rwrt7ls51qhh6xjo1_500tumblr_m2zebj5wjz1r0n1d7o1_500
oh well..






animenewsnetwork

Page 1 of 2
<<[1] [2] >>
sadistic_dance 18th-Jan-2013 06:26 am (UTC)
False ass list is false.
chifunii 18th-Jan-2013 06:26 am (UTC)
LIGHTNING? REALLY?
windia 18th-Jan-2013 06:33 am (UTC)
Yesss, Terra and Yuna <3
p3rk3le 18th-Jan-2013 06:37 am (UTC)
i was expecting the post to have a poll....
anyways, aerith is the best!!! I also loved tifa and penelo. surprised fran isnt here..
frootums 18th-Jan-2013 10:32 am (UTC)
ikr? wherefore art thou poll.
lovebum4life 18th-Jan-2013 06:37 am (UTC)
I'm glad Rinoa is really low. I hated her damsel in distress ass tbh lmao I was not here for that whole cheesy romance arc in FF8
kushina 18th-Jan-2013 09:52 am (UTC)
I wanted to leave her ass in space, tbh.
vicinity_love 18th-Jan-2013 07:01 am (UTC)
ohhhhh.
i'm with op, lulu should be up there !
cerraazizi 18th-Jan-2013 07:04 am (UTC)
I like Fang and her sass tho...
norringtons 18th-Jan-2013 07:13 am (UTC)
Flop list is a flop.

Lulu and Quistis are too flawless and classy for this flop list. That's why they didn't make it.
meoinkie2 18th-Jan-2013 07:20 am (UTC)
LOL this made me feel better at least xD
nyokou 18th-Jan-2013 07:55 am (UTC)
Queen Lightning at the top where she belongs. <3
emeraldxdew 18th-Jan-2013 10:32 pm (UTC)
Honestly, I'm surprised Japan picked a strong silent female instead of the useless flower girl. :x

But pleasantly surprised.
stopbus 18th-Jan-2013 07:56 am (UTC)
didnt expect Lightning to be top =x hahaha
phantomthief94 18th-Jan-2013 08:02 am (UTC)
WHOAAA!! Aerith is runner up! Yay~!
The 2 charas on the top are voiced by Maaya Sakamoto in Japanese version, ne? XD

Anyway, it's been a long time since the last time I was still following Final Fantasy updates ._.
hanarina 18th-Jan-2013 08:05 am (UTC)
Their top 3 is the same as my top 3!
chrismellody 18th-Jan-2013 08:16 am (UTC)
OMG LOL Agrias?
Princess Ovelia or Alma is better imo.

Still surprised that character from FFT chosen.
atelierlune 18th-Jan-2013 05:06 pm (UTC)
Based on the rest of list you'd think Tactics is too old for the survey sample.
lilly0 18th-Jan-2013 08:16 am (UTC)
I despise Lightning. I couldn't stand her in XIII, she annoyed me in XIII-2 and now I have to play a whole game with her... and only with her? ><
I know many fans say that Lightning is an awesomem character, finally a strong, interesting female main character, but she annoyed me to no end. Even Serah is better. Or Vanille and Fang.
But then, for me, the only interesting characters/plot of XIII and -2 were Caius and Yeul. Hope, if I squint.

Well, let's see how the 3rd part of the series is going to be...
norringtons 18th-Jan-2013 08:21 am (UTC)
THIS. All of this, basically. Everyone's argument for liking her is saying how she's "strong" or "independent." This annoys me because every FF heroine is strong in her own way. See: Yuna, especially.
goto 18th-Jan-2013 08:44 am (UTC)
RIGGED
taecish 18th-Jan-2013 09:11 am (UTC)
wot. lightning is so boring. celes is a better POWERFUL FEMALE WARRIOR than her any day w/out being dull af.

also rikku >>>>>>>>
toshi_hakari 18th-Jan-2013 09:18 am (UTC)
I hope I don't have to read any anti-Rinoa comments in here, because I love her and I'm sick and tired of the whole "OMG SHE'S SO USELESS".
People don't look at her in the context of the game, otherwise they wouldn't say that.
yuui1010 18th-Jan-2013 09:18 am (UTC)
Yes for Aerith ^^

Anyone know the difference for 1 and 2?
asaphira_sachi 18th-Jan-2013 09:26 am (UTC)
*in my own ff9 corner*

chrismellody 18th-Jan-2013 11:28 pm (UTC)
Princess Dagger!
kushina 18th-Jan-2013 09:53 am (UTC)
Aerith is forever my #1. I'm glad she's so high on the list.

Lightning needs to go down, though. Sorry bb, but no. How the FUCK did Rinoa useless Heartilly beat GODDESS Rydia? There's some fuckery going on in this list.

Edited at 2013-01-18 09:55 am (UTC)
imanat 18th-Jan-2013 09:54 am (UTC)
Not surprised by Lightning being number 1, BUT YAY FOR MY BB AERIS

Rosa tho? :/

Edited at 2013-01-18 09:58 am (UTC)
brazenflight 18th-Jan-2013 09:59 am (UTC)
No Lulu, Quistis, or Fang?

Dead to me
wheresthepaper 18th-Jan-2013 10:05 am (UTC)
Where's Quistis, damnit?! DX I liked how Rydia evolved as a character, as well. Terra was pretty awesome. I really don't understand the Rinoa and Lightning love, though.
frootums 18th-Jan-2013 10:35 am (UTC)
I like that Selphie made the list but agree with OP, pretty pissed that Quistis or Lulu didn't make it and let's not forget GODDESS FRAN.

This list is trash.
ladydelaidra 18th-Jan-2013 12:01 pm (UTC)
How can Quistis NOT make that list? RIGGED~~

And I'm more than a little sad that Freya didn't make it, either. T^T
asaphira_sachi 18th-Jan-2013 11:51 pm (UTC)
And I'm more than a little sad that Freya didn't make it, either. T^T

I agree ): but I must admit they didn't give her enough development.
Page 1 of 2
<<[1] [2] >>
This page was loaded Sep 19th 2014, 9:55 am GMT.