Arama They Didn't

2:47 am - 01/27/2013

AKB48 and sister groups to hold live concerts at Nippon Budokan in April



It was announced that the AKB48 groups will hold a 4-day live concert (total 6 stages) at Nippon Budokan in April.

The announcement was made during the 3rd day of “AKB48 Request Hour Set List Best 100 2013” held at TOKYO DOME CITY HALL. The live concert is titled as “AKB48 Fair.”

Though AKB48 has been holding their annual events like “General Election” or “Janken Tournament” at the Nippon Budokan, this would be the first time in 4 years for them to hold a sole live concert at the venue since their last one in August of 2009. Moreover, it will be the very first time for their sister groups SKE48, NMB48, and HKT48 to hold a live concert there by themselves.

Below is the schedule for the “AKB48 Fair.”
=====
April 25th 2013 (Thu) : SKE48
April 26th 2013 (Fri) : NMB48
April 27th 2013 (Sat) : HKT48 (day time)
April 27th 2013 (Sat) : AKB48 (night time)
April 28th 2013 (Sun) : AKB48 groups (2 stages for day and night)

Source : tokyohive


Just want to say that Takamina's songs rank a lot in Day 3 of Request Hour . Her and Maeda Atsuko's duet 'Omoide no Hotondo' also rank, and they almost troll all the viewers when Acchan 'came' (it's actually VTR from Tokyo Dome performance). And Takamina cry during the performance T-T

haruno21 26th-Jan-2013 07:58 pm (UTC)
Can we stop with Acchan already? people need to deal with it.
these pushings are childish as fuck
myharu 26th-Jan-2013 08:08 pm (UTC)
I didn't mind it this time because they just used Tokyo Dome footage, I would have been kinda disappointed if they actually dragged her out on stage in person
haruno21 26th-Jan-2013 08:18 pm (UTC)
LOL draggin her is out of the question. it wont happen so it´s kinda useless to confort oneself in that
it´s still annoying as fuck 1- because they´re behaving like kids throwing a tamtrum making this maneuvers to "bring her back" they need to deal with it and 2- because I dont think their beloved Acchan is happy with this shit either. she moved on for a eason and no one is giving her the chance to be an artist outside AKB, is what she wants. it´s like she has to be glued to it forever and that her fans cant accept her decision.
pls ppl stop
ethereal_limbo 26th-Jan-2013 09:51 pm (UTC)
but this isn't an acchan solo song. it's a duet. takamina is still a member. so why shouldn't it be allowed to rank? and yes, akb needs to forget about acchan as soon as possible. that chapter is over & done with.
haruno21 26th-Jan-2013 10:04 pm (UTC)
nothing against the song tho, but I feel ppl are not voting the song with a "pure" intention because they just like it. it´s more to bring Acchan over and over again (yes even in a VTR) and they need to stop such thing for the reasons mentioned above
hina 27th-Jan-2013 01:13 am (UTC)
ALL the songs are voted for like that tho. People vote for songs which feature their oshis well: Sasshi fans for Itoshiki Natashi, Sayaka fans for Mushi no Ballad, Yuko fans for Yuko-center singles + her solos, etc. RH hasn't been about popular songs since 2008.
If anything, Acchan fans are voting less, since popular Acchan singles like Flying Get and Iiwake Maybe ranked lower than usual.
haruno21 27th-Jan-2013 03:46 am (UTC)
the difference is their oshis are still in the group
funkaliciousss 27th-Jan-2013 03:47 am (UTC)
How do you judge the purity of one's intention? How do you even prove intention?
myharu 26th-Jan-2013 10:12 pm (UTC)
I don't think it's childish I think this it the equivalent of that Tupac hologram (hmmm that's probably a poor example), I saw it more of a remembrance her departure was recent, by next year if this song rank they'll probably have Paruru singing it with Takamina idk...it's not a big deal to me...they'll get over it eventually *shrugs*

and also Acchan will forever be attached to AKB because that's what made her famous like King Michael J Fox is attached to Back to the Future. Sure she might have a career outside of AKB like MJF had one outside of BTTF but when people mention their names what will be the first thing people think of?

It's the sad truth, but not really for MJF because Back to the Future is awesome
haruno21 26th-Jan-2013 10:38 pm (UTC)
Im not saying Acchan wants to erase her past not that she can either, and there is no need also...
BUT we know what happens to most idols after they graduate. in most cases it makes them more difficult to move on to other kind of jobs.
and certanly never getting over she has move on doesnt help either.

since they cant accept it and keep looking ways to make these moves I swear I can see them in the floor like this photo onion-cebollita-mundoemoti-53_zpsce05f61d.gif (the gif is necessary XD) and saying "no no no Acchan didnt left she will come back, we will make her come back lets voteeee"
idk maybe it´s just my pet peeve but come on ¬¬ or maybe I´m the dumb one for expecting fandom to behave in a non-childish way

also I apologize for not sharing your view on comparing hollywood/american entertaiment to Japanese idols. things dont flow in the same way in each case
myharu 27th-Jan-2013 02:20 am (UTC)
well I already said the tupac thing was a poor example, but the being forever attached to the thing that made you famous kinda applies to everyone I was just in a MJF mood today, but I guess I should say Inoue Mao will forever be attached to Makino Tsukushi.

tbh I'm pretty laid back about this whole situation. I got over acchan leaving but I assume it will take some a little longer, so I just sit back and go with the flow and assume they move on someday
haruno21 27th-Jan-2013 03:48 am (UTC)
well yes I do believe (and hope) so too. Maybe if another steady center raises again maybe?

poor Mao btw XD that drama is just ugh /is bricked
myharu 27th-Jan-2013 04:30 am (UTC)
I like HanaDan...we just can't be friends today can we?

and speaking of centers I think they should just give it to Mayu, she wants it, she has the idol look, I think Yuko just want to leave, Paruru lacks that "it" factor and I wish they'll stop over working Jurina.
haruno21 27th-Jan-2013 05:03 am (UTC)
WE CAN! :D
because I agree with you on Mayuyu´s potential. For me, it´s her or Jurina.
myharu 27th-Jan-2013 05:24 am (UTC)
Same but I would feel bad for Jurina and/or SKE if she's made center bc if they keep her in both groups they'll be over working her, but if they completely transfer her to AKB I'll feel bad for SKE bc they're losing one of their aces. Idk I'm just tired of this "who will be the new center" bull. I think Aki-p already knows who it'll be, he's just milking it for all it's worth.
haruno21 27th-Jan-2013 05:45 am (UTC)
ohhhh he surely knows! the suspense is part of the excitment, I think. Time will tell~
myharu 26th-Jan-2013 08:13 pm (UTC)
This is my first time watching the request live and I can say that I've been bored so far. I mainly liked Takamina's performances and some of the singles that were performed. Hopefully the last day will be good
hina 26th-Jan-2013 08:50 pm (UTC)
Wonder if AKBs perf will really be AKB only, or if the sister groups will inevitable pop up.

This years request hour has been so interesting! Compared to past years, the order is SO different. Wonder what songs will pop up tomorrow, with so many singles past already.
The livechat I was on went mad when Acchan's VTR popped up lol For a moment I really thought she'd be back.
I really wish they'd bring graduates back tho. Seeing what old members were up to used to be a great part of RH.

btw, the RUMOUR is that Amina/Haachan/Yuko/Sayaka/KK might announce graduation tomorrow.
myharu 26th-Jan-2013 10:14 pm (UTC)
I can totally see Sayaka announcing, I haven't seen her in any performances on day 3
hina 27th-Jan-2013 12:36 am (UTC)
She has flu. :( Hopefully she'll be back tomorrow because I'd be VERY surprised if her solo Mushi no Ballad didn't rank.
koi_choshi 27th-Jan-2013 02:14 am (UTC)
having faith that mushi no ballad will rank high because i am thinking her fans sacrificed blue rose and nakeru basho for this.
hina 27th-Jan-2013 02:26 am (UTC)
Yeah, there was fan movement amongst her fans on 2ch to get it ranked, because it's really the only way we'll get to see Sayaka on stage these days. Since she never gets parts in units in big concerts anymore. :'( I voted for it a few times too.
funkaliciousss 27th-Jan-2013 03:46 am (UTC)
It will be AKB48 only. Why else would they have 2 more concerts for everyone haha.

Well, no Tomochin units were performed yet. I really really hope Sono Mama De ranks well and I'd love to see Mushi no Ballad rank higher than it did last year. Choudai Darling should rank too!

I doubt Amina will graduate since she's getting 48 related work still. Haachan, KK and Sayaka might but IDK, I hope not. I just wonder why the girls who have been there forever but has never ranked before are unwilling to graduate.
koi_choshi 27th-Jan-2013 01:52 am (UTC)
i was really disappointed about that troll vtr! other songs with graduated members don't drag graduated members in no matter how "special/memorable" the song is.

i guess it would have been better that takamina sang the song solo if they really value the emotional component of the song (kinda like how they don't bring in random members in "Sasae")
lilly0 27th-Jan-2013 08:02 am (UTC)
When will the request hour start today?
(I saw parts of it two days ago, by chance. *lol* The King-Game. But I would like to see a bit more of it)

Back to topic: I've never been an Acchan fan. Actually I got into fandom after she left and found out that there indeed are some interesting girls. But I don't mind the song that much... I just thing fans/managment should start to let go.
katerui 27th-Jan-2013 12:08 pm (UTC)
forgive me please but can some1 explain what is it 'BUDOKAN' coz i heard that title many times :(

Edited at 2013-01-27 12:09 pm (UTC)
inachan89 27th-Jan-2013 12:36 pm (UTC)
Nippon Budokan is an arena in Tokyo
stole_away 27th-Jan-2013 12:32 pm (UTC)
takamina :'(
This page was loaded Nov 26th 2014, 5:39 pm GMT.