Arama They Didn't

1:59 pm - 09/19/2011

SMAP and J ent in China

Following the success of SMAP's Beijing concert where an audience of 40,000 attended (90% Chinese), some are interested in the state of Japanese entertainment in China.


A couple news programs mentioned this ranking: top 10 japanese entertainers that are popular in China according to the 2010 Baidu forum voting. Idols are very popular with Johnnys taking many of the top 10 spots. Kimutaku is in 16th place.
(ranking is 1. Akanishi Jin 2. Yamashita Tomohisa 3. Kamenashi Kazuya 4. AKB48 5. Yamada Ryosuke 6. Hamasaki Ayumi 7. w-inds 8. Arashi 9. Horikita Maki 10. YUI)

More analysis from the concert. During the concert, the most popular SMAP member was Kimutaku, who also had the most numbers of uchiwa (fans) and the most cheers. For the Chinese fans Kimutaku is the 'their dream lover'

They analyze the reason for his popularity. Three key reasons they claim are that
1. there are no young idols in China like smap or akb48 (teens should focus on school)
2. the men in Chinese entertainment are very 'manly', with short hair and muscles
3. Chinese stars likes high fashion brands, which they wear head to toe including their accessories


Chinese fans has first contacted Kimutaku in the '96 drama Long Vacation that was also broadcasted in China. And some have waited 15 years for this concert. Three of his most attractive points for Chinese fans are:
1. Despite being a guy, has pretty looks (as opposed to the macho guys)
2. Long hair
3. fashion sense they can identify with (t-shirts/ jeans especially since he's been best-jeanist)
Overall someone they can relate with more and not a feeling of distance

One commenter says she's very happy that popular Japanese entertainers can also be popular in foreign countries, with fans able to share the same emotions



source: baidu

yay for (overseas) fandom being newsworthy..... I wonder what the ranking is like for the entire international fandom? Probably overtaken by idols as well? lol
Page 1 of 4
<<[1] [2] [3] [4] >>
love323able 19th-Sep-2011 09:28 pm (UTC)
LOL the top 3 XD

there's only 3 groups, 2 solo FEMALE artist (YAY for YUI!!), a actress
and the rest Johnnys(lol Yamada XD...)
cuizy 19th-Sep-2011 11:43 pm (UTC)
go Yamada! so proud of him <3
littleraindrops 19th-Sep-2011 09:33 pm (UTC)
there are no young idols in China like smap

....... just how old are the idols in China O___o
noonew 19th-Sep-2011 09:35 pm (UTC)
LOL
surchi 19th-Sep-2011 09:39 pm (UTC)
They should have sent Kat-tun to China last year! Chinese hyphens are awesome!
cuizy 19th-Sep-2011 11:42 pm (UTC)
yeah!

Tho it's a pity that 6-member kt wasn't able to do a concert in China...... it would've been so awesome! considering how many akakame fans there are too xP

But yeah I hope more johnnys groups will include mainland China in their tours!
zomboid 19th-Sep-2011 09:52 pm (UTC)
It was funny watching SMAP on my Chinese channels.

When Yamapi was there, one channel gave him a roast duck to eat while they interview him because they thought he was too busy to go out and try delicious Chinese food while he was there. LOL
yuna_cha 19th-Sep-2011 10:39 pm (UTC)
yamapi was in hong kong last time,right?
I think I remember it XD
animecrazy2212 19th-Sep-2011 09:54 pm (UTC)
The fact that half of them are johnny's is super cool. XD
But are you sure smap is actually "young"?
How old are their idols??
gossipgyaru 19th-Sep-2011 10:05 pm (UTC)
I don't know why but I can't stop lolling at 'the men in Chinese entertainment are very 'manly', with short hair and muscles'
gossipgyaru 19th-Sep-2011 10:05 pm (UTC)
Probably because I'm so used to being all 'MUSCLES NOMNOMS'
didihime 19th-Sep-2011 10:07 pm (UTC)
"no young idols in China like smap"

LOL! I think Nakai and Kimura are 39 already? 8D Still attractive no doubt though <3
2coco 19th-Sep-2011 10:17 pm (UTC)

Many Jin fans on twitter told him he's very popular in China and has tons of fans in China but not all of them can get on twitter because twitter is blocked in China. They have to use a proxy server.
islandgurl84 20th-Sep-2011 02:14 pm (UTC)
+1000000
ohprecioustime 19th-Sep-2011 11:10 pm (UTC)
Ayu is too low on that list u_u

and Chinese celebs do seem more glamorous to me,maybe cuz I only know the movie stars
chizzyrei 20th-Sep-2011 11:38 am (UTC)
yeah they are, their music artists as well, somehow they exude that aura.
(no subject) - Anonymous
(no subject) - Anonymous - Expand
(no subject) - Anonymous - Expand
(no subject) - Anonymous - Expand
princessayra 19th-Sep-2011 11:34 pm (UTC)
Kimura Takuya is forever relevant no matter how many generations of Johnny's or any other Japanese entertainment stars pass.

MAN IS LEGEND. <3 <3 <#
arashic5 20th-Sep-2011 04:49 pm (UTC)
THIS
pfft_idec 19th-Sep-2011 11:38 pm (UTC)
SMAP are awesome as always.

but the ranking is 2010..i bet SMAP members gonna top the list now after their concert.
(no subject) - Anonymous - Expand
suzieeq_luv 20th-Sep-2011 01:10 am (UTC)
basically.
(no subject) - Anonymous
tousan_yamete 20th-Sep-2011 07:02 am (UTC)
hotlink fail
(no subject) - Anonymous - Expand
kurakura_chan 20th-Sep-2011 01:36 am (UTC)
kame is so popular in china xD
kattun should include china in their next asia tour!
Page 1 of 4
<<[1] [2] [3] [4] >>
This page was loaded Aug 22nd 2019, 4:32 am GMT.